بهترین مقاصد گردشگری در زمستان

فصلی که بیشتر افراد به انواع نوشیدنی ها و مکان های گرم پناه می برند و کمتر به سفر و لذت بردن از طبیعت فکر می کنند. تقریبا بیشتر افراد تابستان و بهار را به عنوان بهترین فصل های سفر انتخاب می کنند و همه برنامه ریزی های سفر خود را به بهار و تابستان اختصاص می دهند.

ادامه

در فاصله ۵ کیلومتری شهر قشم و نزدیکی های روستای برکه خلف، یکی از عجایب زیبای ایران به نام دره ستاره ها وجود دارد؛ مکانی که عمری دو میلیون ساله دارد! مکانی با تندیس و ستون هایی ماسه ای و عجیب که بسیار محسور کننده و زیبا هستند.

جزیره هنگام در خلیج فارس است که وسعتی ۵۰ کیلومتری دارد و در حقیقت در قسمت جنوبی جزیره قشم است. در این جزیره زیبا معادن سرب و نمک زیادی وجود دارد. اگر دلتان می خواهد در فصل زمستان از سواحل زیبا و رنگارنگ و حضور در کنار دلفین ها لذت ببرید، حتما سری به جزیره هنگام بزنید. جزیره هنگام بهترین مکان برای فرار از سرمای برف و سفر در زمستان است.

این تنگه در هفت کیلومتری شمال شرق ایذه است که با داشتن شش نقش برجسته تاریخی؛ دارای قدمتی مربوط به دوران ایلامیان است. این محل در واقع پرستشگاه نارسینا است که یکی از خدایان ایلامی است. در قسمت راست ورودی این تنگه دو قطعه سنگ عظیم نیز وجود دارد که بر بدنه آنها نقش هایی ظریف و زیبا از صورت انسان و حیوانات در حال نیایش و پرستش دیده می شود.

به جرات کویر نایبند در لیست بهترین مقاصد سفری زمستان و پاییز قرار دارد. این روستای زیبا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری طبس قرار دارد و در مسیر حرکت به سوی راور، در استان کرمان قرار دارد. روستای نایبند در فاصله اندکی از کویر لوت قرار دارد و سرسبزی و فضای موجود در آن ترکیبی بسیار زببا در کنار کویر به وجود آورده است.