ویزا انگلیس

از 18 مارس 2022 دولت انگلستان تمامی محدودیت‌های مربوط به کرونا را حذف کرده است. از این تاریخ مسافرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، دیگر نیازی به ارائه کارت واکسن، تست منفی PCR، گواهی بهبودی کرونا یا قرنطینه در بدو ورود نیستند.

[(img)|1046473495352001B|alt]

ادامه

شرایط اخذ ویزای انگلیس تا حدود زیادی به شرایط اخذ ویزای شینگن شباهت دارد.

شرایط اخذ ویزای انگلیس را می‌توان به عنوان یکی از سخت‌ترین شرایط اخذ ویزا برای متقاضیان ایرانی معرفی کرد. ویزای توریستی انگلیس در مدت زمان‌های ۶ ماهه، ۲ ساله، ۵ ساله و ۱۰ ساله و به درخواست متقاضی صادر می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که برای اخذ هر یک از این انواع باید مدارک مشخص شده‌ای ارائه کنید. درخواست ویزای انگلستان از طریق سایت سفارت این کشور ارائه می‌شود اما برای انگشت نگاری و تحویل مدارک باید به دفاتر VFSGlobal در ایران و خارج از ایران مراجعه کنید.

فرم درخواست ویزای انگلستان به صورت آنلاین در سایت سفارت این کشور تکمیل می‌شود. همچنین شما باید پس از تکمیل فرم درخواست ویزا، هزینه ویزای خود را نیز به صورت آنلاین پرداخت کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید دفتر مورد نظر خود را برای انگشت نگاری و تحویل مدارک ارائه کنید. شما فقط برای دریافت ویزای تحصیلی باید یک مصاحبه کوتاه انجام دهید و برای دریافت دیگر انواع ویزای انگلیس نیازی به مصاحبه ندارید.

۱. ویزای توریستی انگلیس

مهم ترین شرط اخذ ویزای توریستی انگلستان، مدارک مالی می‌باشد. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، مدارک مالی توسط افسر سفارت به دقت بررسی می‌شود. به طوری که حتی حقوق دریافتی و یا اجاره پرداختی باید در گردش حساب مشهود باشد! ایده‌آل ترین تمکن مالی ویزای انگلیس برای هر نفر حداقل 150 میلیون تومان می‌باشد.

۲. ویزای تحصیلی انگلیس

ویزای تحصیلی انگلستان به ویزای Tier4 معروف است. برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس حتما باید از سوی یک مدرسه، دانشگاه و یا کالج برگه پذیرش تحصیلی ارائه کنید. تمکن مالی ویزای تحصیلی انگلیس کاملا به رشته تحصیلی شما در این کشور بستگی دارد. همچنین برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان حتما باید مدارک تحصیلی خود را (براساس رشته انتخابی) ارائه کنید.

۳. ویزای کار انگلستان

دعوتنامه از سوی یک کارفرما، شرکت و یا موسسه مهم ترین شرط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس است. همچنین شما فقط در صورتی مجاز به کار در انگلیس هستید که مدرک زبان آیلتس (بسته به شغل مورد نظر) ارائه کنید.